woensdag 9 januari 2013

Kostumering en digitale decors

Digitale decor + Photo Story 3
Vandaag kregen we in de voormiddag een sessie rond digitale decors. Hierbij kregen we enkele praktische tips en dergelijke om een eigen digitaal decor op te bouwen.
Per 2 maakten we een digitaal decor om daarna bij elkaar te kijken wie wat gemaakt had. Ons digitaal decor ging over een feestje op het strand, waarbij er als laatste 1 persoon overblijft. Deze persoon wordt opgegeten door een haai.
Op deze manier deden we veel ideeën op.  Daarna hebben we kort informatie gehad over Photo Story 3. Dit programma hebben we gebruikt om een eigen fotoreportage te maken met de foto's van gisteren.

Link naar de klaspraktijk:
Op scholen worden er vaak kleine tonelen met de kinderen gemaakt om voor de familie voor te brengen. Het zou een leuk extra zijn als dit dan met digitale decors gebeurd. Kinderen kunnen (eventueel met begeleiding) een eigen digitaal decor ineen steken. Dit heeft als voordeel dat er minder materiaal nodig is om het toneel te maken en het gaat sneller dan een heel decor in elkaar te steken. Ook kun je nu veel verschillende locaties in beeld brengen.

Kostumering
In de namiddag kregen we een sessie beeld. In deze sessie maakten we ons eigen hoofddeksel of/en accessoire die gedragen werden in de jaren 20-30. Veel glitter, glamour en gelach tijdens het maken van onze eigen jaren 20-30 materiaal. Daarna schminkten we ons en werden we gevraagd voor een fotoshoot.
Voor het maken van ons hoofddeksel/accessoire gebruikten we kleefplatsiek. Ik had hier nog nooit mee gewerkt en dit is reuze meegevallen. Zeker als je met glitters wil werken, anders ligt heel de klas er vol mee. We maakten ook even tijd om met enkele vriendinnen samen op de foto te staan.

Een foto van mezelf nu
Een foto van mezelf in de jaren 20

Zoals je ziet ga ik al lang mee :D

Link naar de klaspraktijk:





- Ik heb zelf ondervonden dat het leuk is om iets te maken dat ikzelf kan aandoen, dus dit idee ga ik zeker onthouden om mee te nemen naar de klaspraktijk. Ik zie het zitten om dit ook met kinderen te doen en ik denk dat de kinderen dit ook graag zouden doen.
- Ik vond het idee om met kleefplastiek te werken heel leuk. Een eerste reden is dat het er veel mooier en verzorgder eruit ziet. Een tweede reden is dat wanneer er glitters ter beschikking zijn bijna alle meisjes dit wellen gebruiken. Om te vermijden dat je achteraf overal glitters terug vind, is kleefplastiek gebruiken echt een goed idee.
- De foto van de fotoshoot omzetten naar een foto van de jaren '20 - '30 was nieuw voor mij. Weerom een leuk idee om met kinderen te doen,  dit zullen ze leuk vinden. Eventueel ook een fotokader maken om er rond te doen.

Het was weerom een heel leuke leerrijke en boeiende dag. Vooral omdat we zelf veel mochten doen. Ik vond het ook leuk dat het in kleinere groepen was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten