zondag 11 november 2012

Muzonamiddag: muzisch taalgebruik

Op mijn stageschool was er een muzonamiddag voor het 3de en 4de leerjaar.
Elke leerkracht van het 3de en 4de leerjaar deed een ander deel van muzo. Mijn mentor deed muzisch taalgebruik , ik heb dit in haar plaats mogen doen. Weer een ervaring rijker : )
Zij had het idee om een elfje en/of een woordtekening te maken. De kinderen hebben dit allebei kunnen doen. Ik heb eerst uitgelegd wat een elfje is want dat wisten zij nog niet, een woordtekening daarentegen herkenden zij wel.
Het onderwerp was herfst, er waren heel mooie dingen bij. De elfjes kan iedereen zien aan een raam in de refter, vanaf de speelplaats kan je ze zien . De kinderen hebben er ook tekeningen bij gemaakt.
Voor de woordtekening heb ik een grote rol behangpapier uitgerold, waarbij elk kind een stukje had. Ik vond het heel leuk om hen bezig te zien, het doet me iets als je ziet wat die kinderen allemaal kunnen en wanneer zij enthousiast zijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten