zondag 11 november 2012

Bladstempelen

Op 19 oktober heb ik een les beeld gegeven waarbij kinderen moesten bladstempelen.
Oorspronkelijk dacht ik dat dit met verf was , maar mijn mentor toonde mij hoe ik dit met kleurpotloden kon doen. Elk kind had herfstbladeren van bomen mee.
Het was de bedoeling dat ze een herfstblad onder een wit blad legde en daarover gingen met kleurpotloden.
Daarna knipten ze de blaadjes uit en gebruikten dit als deel van een dier.
Er waren veel verschillende en mooie resultaten. De werkjes van de kinderen hangen aan de deur van de klas.
Er waren kinderen die de uitgeknipte bladeren gebruikte als staart van een eekhoorn, manen van een leeuw, stekels van een egel, vleugels van een vogel, schild van een schildpad, vleugels van een vlinder,...
Hieronder zie je een voorbeeld dat ik zelf heb gemaakt, ik ben helaas een foto vergeten nemen van de werkjes van de kinderen : (

Geen opmerkingen:

Een reactie posten