woensdag 26 december 2012

Kerstmarkten en stoet in Valkenburg

Van 7 tot 9 december was ik een weekend in Nederland. Daar ben ik naar de kerstmarkten geweest in de grotten in Valkenburg, namelijk in de Gemeentegrot en de Fluweelgrot. Dat was een heel toffe ervaring. Waar ik van ben geschrokken, is hoe groot die kerstmarkt in die grotten is. Het was er wel heel druk binnen want iedereen wou graag binnen. Er stonden soms echt rijen van meters lang, gelukkig zijn wij op een iets rustiger moment gaan aanschuiven. Ik kan deze kerstmarkten in Valkenburg aanraden aan iedereen!

Toen het avond werd was er om 20 uur een kerststoet. Heel mooi om te zien! Er was dans in de stoet te zien, mooi wagens,... De 2 mooiste wagens vond ik degene waar de 'Ijskoningin' inzat en de wagen met de Kerstman.

Link naar de klaspraktijk:
- Met de kinderen in het klein een wagen maken om in zo'n stoet mee te rijden. (beeld)
- Muziek maken om de wagens in de stoet mee te laten rijden. (muziek)
- Dansje maken om in de stoet te kunnen doen. (beweging)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten